WSPOMAGANIE EDUKACJI

Praca z dzieckiem w domu – dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – wykaz literatury ze zbiorów Biblioteki

  1. AAC dla każdego : poradnik dla rodziców i terapeutów / Magdalena Nosko-Goszczycka. – Wydanie I. – [Gdańsk] : Harmonia Universalis, [2019]. – 151 stron.
    Sygn.:  119024
  2. ADHD : podjąć wyzwanie : kompletny przewodnik dla rodziców / Russell A. Barkley ; tłumaczenie Aleksandra Błachnio. – Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2009. – 442 strony.
    Sygn.: Czytelnia [159.922.7/.8] 102433

  3. Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. – 210 s.
    Sygn.:  104749

  4. Autyzm a wczesna interwencja : rzeczowe pytania, życiowe odpowiedzi / James Ball ; przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. – 452 s.
    Sygn.:  113092

  5. Autyzm na co dzień : ponad 150 sprawdzonych sposobów postępowania z dzieckiem ze spektrum autyzmu / Alyson Beytien ; tłumaczenie Joanna Bilmin-Odrowąż. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018. – 303, [1] strona.
    Sygn.:  116557,  117223

  6. Bajkowe ćwiczenia logopedyczne / Irena Daniel. – Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. – 45, [2] strony.
    Sygn.: Czytelnia [82-93] 120108

  7. Baw się i rośnij! : ponad 200 gier i zabaw, które pomogą dziecku z autyzmem zdobyć podstawowe umiejętności społeczne / Tali Field Berman, Abby Rappaport ; przekład: Katarzyna Masłowska. – Wydanie I. – [Gdańsk] : Harmonia Universalis, [2019]. – 240 stron.
    Sygn.:  119028

  8. Codzienne gry i zabawy dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego : 100 zajęć wzmacniających dzieci z problemami sensorycznymi / Barbara Sher ; przekład Katarzyna Bereda-Rosołek. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. – 279 stron.
    Sygn.:  116087

  9. Codzienność dziecka z zespołem Aspergera : okiem rodzica i terapeuty / Agnieszka Borkowska, Beata Grotowska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012. – 188 stron.
    Sygn.:  110626

  10. Czy moje dziecko ma autyzm? : jak rozpoznać najwcześniejsze oznaki autyzmu / Osnat Teitelbaum, Philip Teitelbaum ; przekł. Sylwia Pikiel. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia Universalis, 2012. – 171 s.
    Sygn.:  106639,  113513

  11. Czy moje dziecko mówi poprawnie : poradnik logopedyczny / Katarzyna Wnukowska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. – 72, [1] s.
    Sygn.: Czytelnia [376-056.264] 106640

  12. Ćwiczymy w domu : ja i moje niepełnosprawne dziecko / Vlasta Karásková ; przekł. Andrzej Urban. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007. – 99, [2] s.
    Sygn.:  113060, Czytelnia [376-056.36] 95009

  13. Dieta : problem dużej wagi : poradnik dla rodziców i opiekunów osób z zespołem Downa / [Agnieszka Jarosz et al.]. – Warszawa : Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa Bardziej Kochani, 2011. – 67 s.
    Sygn.:  112277

  14. Domek terapeutyczny, czyli 100 sposobów na terapię z mamą i tatą / Anna Różańska-Gał, Joanna Kuś, Beata Brzezińska. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. – 254, [1] strona.
    Sygn.: Czytelnia [615] 116099

  15. Dudni, stuka czy puka? : ćwiczenia słuchowe i dźwiękonaśladowcze wspomagające prawidłowy rozwój mowy dziecka / Izabela Jackowska, Iwona Rutkowska-Błachowiak ; [il. Maja Pocgaj]. – Poznań : Luboń : „Bonami” Wydawnictwo-Drukarnia ; Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, 2009. – 38, [2] s.
    Sygn.: Czytelnia [376-056.264] 102486

  16. Dyspraksja : rozwojowe zaburzenie koordynacji / Amanda Kirby ; z jęz. ang. przeł. Zuzanna Ostafin. – Wyd. 2. – Warszawa : Fundacja „Szkoła Niezwykła”, 2010. – 240 s.
    Sygn.: Czytelnia [376-056.36] 108120

  17. Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy / Zbigniew Tarkowski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. – 343 s.
    Sygn.:  113134, Czytelnia [159.922.7/.8] 113135

  18. Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015. – 231 stron.
    Sygn.:  113057

  19. Dziecko autystyczne : objawy i wspomaganie : prawdziwa opowieść o Maciusiu / Beata Zawiślak. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015. – 66 s.
    Sygn.:  111328

  20. Dziecko nadpobudliwe czy genialne / Simone Harland ; przekł. Paweł Wieczorek. – Warszawa : „Amber”, 2004. – 80 s.
    Sygn.:  87194,  87195

  21. Dziecko nadpobudliwe w szkole : poradnik dla nauczycieli, wychowawców i rodziców / Ewa Góralczyk. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2014. – 59 s.
    Sygn.:  111523

  22. Dziecko nie mówi : dlaczego? : czy i kiedy zacznie? / Zbigniew Tarkowski. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. – 100 stron.
    Sygn.:  117417

  23. Dziecko z ADHD : jak ujarzmić nadmierne pokłady energii / Lara Honos-Webb ; [tł. Julia Szajkowska]. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2008. – 247, [2] s.
    Sygn.:  98883

  24. Dziecko z ADHD w młodszym wieku szkolnym : poradnik i scenariusze spotkań terapeutycznych : poznać, zrozumieć, zaakceptować / Katarzyna Chrąściel. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2011. – 152 s.
    Sygn.:  105819, Czytelnia [159.922.7/.8] 105820

  25. Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów i opiekunów / Gabriela Jagielska. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2010. – 28 s.
    Sygn.:  105468, Czytelnia [159.922.7/.8] 105469

  26. Dziecko z FAS w szkole i w domu / Krzysztof Liszcz. – Kraków : Wydawnictwo Rubikon, 2011. – 191, [1] s.
    Sygn.:  105577, Czytelnia [159.922.7/.8] 105578

  27. Dziecko z niepełnosprawnością ruchową : jak wspomagać rozwój psychoruchowy / red. nauk. Maria Borkowska ; [aut. Maria Borkowska et al.]. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2012. – 296 s.
    Sygn.:  106221, Czytelnia [615] 106222

  28. Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów opiekunów / Ida Derezińska, Monika Gajdzik. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2010. – 28 s.
    Sygn.:  105466, Czytelnia [159.922.7/.8] 105467

  29. Dziecko z zaburzeniami odżywiania w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów i opiekunów / Gabriela Jagielska. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2010. – 32 s.
    Sygn.:  105470, Czytelnia [159.922.7/.8] 105471

  30. Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej : vademecum nauczycieli i rodziców / Urszula Oszwa. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2007. – 140 s.
    Sygn.: Czytelnia [159.922.7/.8] 99773

  31. Dziecko z zaburzeniami tikowymi w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów i opiekunów / Anita Bryńska, Tomasz Wolańczyk. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2010. – 24 s.
    Sygn.:  105464, Czytelnia [159.922.7/.8] 105465

  32. Dziecko z zespołem Downa : jaka to musi być miłość / Krystyna Rożnowska. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2007. – 175, [1] s.
    Sygn.:  96881,  96882

  33. Dziesięć rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem / Ellen Notbohm ; przekład Marzena Szymańska-Błotnicka. – Wyd. 1 w nowej edycji. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. – 223, [1] strona.
    Sygn.:  114208

  34. Elementarz dla rodziców : dziecko ryzyko a wychowanie / Elżbieta Maria Minczakiewicz, Barbara Grzyb, Łukasz Gajewski. – Kraków : „Impuls”, 2003. – 308, [1] s.
    Sygn.:  82847,  93393,  82848

  35. Heca na cztery łapy : gry i zabawy z udziałem psa terapeuty / [aut. Katarzyna Jakimiuk-Baran, Mirosława Lewandowska]. – Warszawa : Przyjaciel – Fundacja Pomocy Osobom Niepełnosprawnym, 2005. – 59 s.
    Sygn.:  89417,  89418

  36. Integracja sensoryczna przez cały rok / Magdalena Charbicka. – Warszawa : Difin, 2017. – 159 stron.
    Sygn.:  114666

  37. Integracja sensoryczna w dialogu : naucz się rozumieć swoje dziecko i pomóż mu w odzyskiwaniu równowagi / Ulla Kiesling ; przekład Emilia Skowrońska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017. – 248 stron.
    Sygn.:  115137

  38. Interwencja wczesnodziecięca : 260 praktycznych ćwiczeń dla małych dzieci z trudnościami w rozwoju / Walter Straßmeier ; przeł. Magdalena Wojdak-Piątkowska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012. – 301, [1] s.
    Sygn.:  107439

  39. Jak dyslektyczne dziecko nauczyć czytania : wypróbowana metoda dla rodziców i nauczycieli / Bernice H. Baumer ; przekł. z jęz. ang. i adapt. Dorota Kozińska. – Warszawa : Klub dla Ciebie – Bauer-Weltbild Media, cop. 2007. – 198, [2] s.
    Sygn.:  100397, Czytelnia [373.3.016:003-028.31] 98701

  40. Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu? : scenariusze zajęć z dziećmi nadpobudliwymi ruchowo (ADHD) / Bożena Tomaszek. – Kraków : Wydawnictwo Rubikon, [2006]. – 98 s.
    Sygn.:  89394,  89397

  41. Jak pracować z dzieckiem z ADHD w domu i szkole : poradnik dla rodziców i nauczycieli / Joanna Chromik-Kovačs, Izabela Banaszczyk, Justyna Zdrojewska. – Wydanie I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. – 205, [9] stron.
    Sygn.:  119429

  42. Jak pracować z dzieckiem z zespołem Aspergera w domu i szkole : poradnik dla rodziców i nauczycieli / Joanna Chromik-Kovačs, Izabela Banaszczyk. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017. – 114 stron.
    Sygn.: Czytelnia [376-056.36] 114215

  43. Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu : praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców / Patricia Howlin, Simon Baron-Cohen, Julie Hadwin ; [tł. Magdalena Karwala]. – Kraków : Wydawnictwo „Jak”, 2010. – 300 s.
    Sygn.:  107903, Czytelnia [376-056.36] 113879

  44. Jak wychować sensorycznego bystrzaka : pomóż dziecku z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego : poradnik dla rodziców / Lindsey Biel, Nancy Peske ; przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017. – 504 strony.
    Sygn.:  116620, Czytelnia [159.922.7/.8] 115274

  45. Jak wykryć zaburzenia rozwojowe u dzieci i co dalej? : praktyczne rozwiązania do pracy z dziećmi w domu i w szkole / Mary Mountstephen ; [tł. Joanna Jedlińska]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2011. – 164 s.
    Sygn.:  108617

  46. Jąkanie to nie wyrok : poradnik dla rodziców dzieci jąkających się / Anna Szerszeńska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013. – 40, [1] s.
    Sygn.:  108910

  47. Kształtowanie umiejętności społecznych u dzieci z trudnościami wychowawczymi : ponad 160 gotowych do wykorzystania lekcji oraz arkuszy ćwiczeń pomagających rozwijać umiejętności społeczne dzieci w klasie szkolnej i poza nią / Darlene Mannix ; [przekład Klaudia Krzymińska]. – Gdańsk: CTB Wydawnictwo, cop. 2014. – 446 stron.
    Sygn.: Czytelnia [37.064.2] 118702

  48. Ku lepszej przyszłości : zespół Downa : przewodnik dla rodziców i opiekunów / Siegfried M. Pueschel ; tł. Anna Dembińska. – Zakrzewo : Wydawnictwo Replika, cop. 2009. – 417, [6] s.
    Sygn.:  106297

  49. Logistyka autyzmu : przewodnik dla rodziców, którzy zmagają się z kładzeniem dziecka spać, treningiem toaletowym, napadami złości, biciem i innymi wyzwaniami dnia codziennego / Kate Wilde ; przekł. Karol Jaroszewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. – 242, [1] s.
    Sygn.:  112495

  50. Logosmyk : opowiastki logopedyczne z ćwiczeniami / Anna Smoleń. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. – 151 stron.
    Sygn.: Czytelnia [376-056.264] 117447

  51. Mały buntownik : instrukcja obsługi : kiedy kryzys jest motorem rozwoju / Anne-Claire Kleindienst, Lynda Corazza ; przełożyła Katarzyna Bieńkowska. – Warszawa : Muza, 2018. – 189, [3] strony.
    Sygn.:  116172

  52. Mam dziecko z zespołem Aspergera : poradnik dla rodziców / Grzegorz Całek, Halina Łuszczak, Halina Jankowska. – Warszawa : Polskie Towarzystwo Zespołu Aspergera, 2014. – 110 s.
    Sygn.:  111085

  53. Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci : z perspektywy fenomenologii, neurobiologii i językoznawstwa / Jagoda Cieszyńska-Rożek. – Kraków : Omega Stage Systems – Jędrzej Cieszyński, 2013. – 469, [1] s.
    Sygn.:  117209, Czytelnia [159.922.7/.8] 110312

  54. Moje dziecko jest dyslektykiem : poradnik i informator dla rodziców i wychowawców / Małgorzata Dąbrowska. – Warszawa : Wydawnictwo „Seventh Sea”, 2003. – 63, [1] s.
    Sygn.:  96989

  55. Motywuj do komunikacji : 300 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem / Simone Griffin, Dianne Sandler ; przekład Ryszard Zajączkowski. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Harmonia Universalis, 2018. – 191 stron.
    Sygn.: Czytelnia [376-056.36] 116689

  56. Mutyzm wybiórczy : poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów / Maria Bystrzanowska. – Wydanie 3. poprawione. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017. – 141 stron.
    Sygn.:  115319

  57. Mutyzm wybiórczy : strategie pomocy dziecku i rodzinie / Barbara Ołdakowska-Żyłka, Katarzyna Grąbczewska-Różycka. – Warszawa : Difin, 2017. – 214 stron.
    Sygn.:  115318

  58. Na pomoc! Moje dziecko ma ADHD : 10 lekcji, dzięki którym przetrwasz / Vincent J. Monastra ; [przekł. z jęz. ang. Paulina Zaborek]. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2012. – 271 s.
    Sygn.:  106480

  59. Nauczanie umiejętności ruchowych dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i podobnymi zaburzeniami ruchowymi : przewodnik dla rodziców i specjalistów / Sieglinde Martin ; tł. Anna Boryczka. – Warszawa : ReHouse – Gilewski, Boryczka, Makarevskaya, cop. 2012. – 254, [2] s.
    Sygn.:  108131

  60. Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekł. Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. – 317 s.
    Sygn.:  110731

  61. O dzieciach Indygo, czyli ADHD bez tajemnic / Katarzyna Herda. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2007. – 112 s.
    Sygn.:  96016,  97403,  97404

  62. Od chaosu do spokoju : jak wychowywać dzieci z ADHD i innymi zaburzeniami zachowania / Janet E. Heininger i Sharon K. Weiss ; przeł. Andrzej Jankowski. – Poznań : Harbor Point Media Rodzina, cop. 2005. – 352 s.
    Sygn.:  92381,  94485

  63. Opowiedz o… : terapia zaburzeń mowy u dzieci z afazją, dysfazją dziecięcą lub opóźnionym rozwojem mowy / Anna Tońska-Szyfelbein. – Wyd. 2. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009. – 160 s.
    Sygn.: Czytelnia [376-056.264] 102480

  64. Podstawy nauczania kierowanego (metoda usprawniana dzieci z uszkodzeniem mózgu) – poradnik dla rodziców / oprac Maria Król ; il. Jacenty Pietraś. – Wyd. 2 popr. – Zamość : Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym Krok za Krokiem, 2007. – 35 s.
    Sygn.:  108315

  65. Pokonać dyspraksję : prosty program ćwiczeń poprawiających umiejętności ruchowe w domu i w szkole / Geoff Platt ; [przekł. Patricia Sørensen]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. – 143 s.
    Sygn.:  112253,  113578

  66. Pomagamy dziecku z opóźnionym rozwojem mowy : ćwiczenia usprawniające / Elżbieta Kowalik. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. – 44 strony.
    Sygn.: Czytelnia [376-056.264] 116218

  67. Pomóż dziecku z… ADHD / Kate E. Spohrer ; przekł. Dorota Ściepko-Kram. – Warszawa : Wydawnictwo K. E. Liber, 2006. – 98 s.
    Sygn.:  93679,  93836

  68. Poradnik logopedyczny dla rodziców dzieci z zespołem Downa / Halina Waszczuk. – Wyd. 5. zm. – Gdańsk : Przedsiębiorstwo Glottispol, 2005. – 75, [1] s.
    Sygn.:  97067, Czytelnia [376-056.264] 101651

  69. Poradnik rozwoju dużej motoryki dziecka / Teresa Stefanowicz, Leonard Januszko. – Olsztyn : Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, 2005. – 54, [7] s.
    Sygn.:  91349,  91350

  70. Poznajemy uczucia : poznawczo-behawioralna terapia złości dla osób z zespołem Aspergera / Tony Attwood ; przekład: Juliusz Okuniewski. – Wydanie I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. – 115 stron.
    Sygn.:  119874

  71. Praca z dzieckiem wymagającym. Cz. 1 / red. Ewa Przygońska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2011. – 210 s.
    Sygn.:  107267, Czytelnia [159.922.7/.8] 107268

  72. Przewodnicy w świecie ciszy : poradnik dla rodziców dzieci z wadą słuchu / Joanna Domeradzka-Kowalkowska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008. – 70, [2] s.
    Sygn.:  101411,  99764

  73. Przewodnik przetrwania dla dzieci z ADHD i ich rodziców / John F. Taylor ; [przekł. z jęz, ang. Paulina Zaborek]. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2013. – 118 s.
    Sygn.: Czytelnia [159.922.7/.8] 109005

  74. Rodzice dzieci z autyzmem / Ewa Pisula. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. – 216, [4] strony.
    Sygn.:  106773,  112467

  75. Rozpoczynanie terapii integracji sensorycznej / Bonnie Arnwine ; przeł. Karol Jaroszewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. – 185 s.
    Sygn.:  113253, Czytelnia [615] 113254

  76. Rozwijanie umiejętności życiowych u dzieci z autyzmem lub zespołem Aspergera / Jennifer McIlwee Myers ; przekład: Patricia Sørensen. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. – 343 s.
    Sygn.:  113255

  77. Rozwój mowy i języka : karty do samodzielnej pracy w domu / [autor Justyna Go[!]sik ; red. prow. Irena Sosin ; il. Lidia Nowak-Chomicz]. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza Sp. z o.o., cop. 2014. – 72 s.
    Sygn.: Czytelnia [373.3.016:003-028.31] 109772

  78. Sensorycznie każdego dnia : propozycje zajęć dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Christine Meier, Judith Richle ; [przekład Marian Leon Kalinowski]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. – 221 stron.
    Sygn.: Czytelnia [615] 117213

  79. Szkolne wyzwania : jak mądrze wspierać dziecko w dorastaniu ? / Monika Gregorczuk, Barbara Kołtyś. – Warszawa : Edgard, 2015. – 311 s.
    Sygn.:  111599

  80. Terapeutyczne zabawy w integracji sensorycznej / redakcja naukowa: Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. – Wydanie pierwsze. – Warszawa : Difin, 2019. – 165 stron.
    Sygn.:  119461

  81. Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi : podręcznik dla rodziców i terapeutów / Michael L. Bloomquist ; tłumaczenie Robert Andruszko. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2011. – 218 s.
    Sygn.: Czytelnia [615] 117864

  82. Trudne dzieciństwo i rodzicielstwo : książka dla nauczycieli, wychowawców i rodziców / Aleksandra Maciarz. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, 2009. – 166 s.
    Sygn.:  101567, Czytelnia [159.922.7/.8] 101568

  83. Twoje nadpobudliwe dziecko : poradnik dla rodziców / Gordon Serfontein ; przeł. Jacek Jankowski. – Warszawa : Prószyński i S-ka, 2003. – 122, [1] s.
    Sygn.:  87521

  84. Uczeń z dysleksją w domu : poradnik nie tylko dla rodziców / Marta Bogdanowicz, Anna Adryjanek, Małgorzata Rożyńska. – Wyd. 3. – Gdynia : Wydawnictwo Pedagogiczne Operon, 2014. – 250 s.
    Sygn.:  110530

  85. Uczę się mówić z Fretką. 3, Foka Mela / Elżbieta Konopacka, Anna Rutkowska-Zielińska ; [projekt graficzny i ilustracje Katarzyna Struczyńska]. – Gliwice : Wydawnictwo Komlogo, 2018. – [1] karta, 18, [1] strona.
    Sygn.: Czytelnia [376-056.264] 119642

  86. Wspomaganie rozwoju dziecka w środowisku rodzinnym : program rewalidacji indywidualnej / Mirosław Zalewski. – Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne „Akapit”, 2011. – 125, [1] s.
    Sygn.:  105788,  105789, Czytelnia [615] 105790

  87. Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera : poradnik dla rodziców i terapeutów / Małgorzata Mikołajczak. – Warszawa : Difin, 2017. – 152 strony.
    Sygn.:  115179

  88. Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną : poradnik dla rodziców i terapeutów / Marta Wiśniewska. – Wydanie 3., poprawione i uzupełnione. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2019. – 87 stron.
    Sygn.:  119900

  89. Wychować dziecko z ADD i ADHD : praktyczne strategie opanowania trudnych zachowań dzieci z ADD i ADHD / David Pentecost ; [tł. Ewa Niezgoda]. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2005. – 144 s.
    Sygn.:  91313,  93866,  93867,  96020,  91314

  90. Zabawy dla dzieci z autyzmem / Magdalena Sabik, Anna Szczypczyk. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012. – 118, [1] s.
    Sygn.:  109066

  91. Zaburzenia życia uczuciowego dziecka problemem rodziny : jak pomóc rodzinie i dziecku? / Anna Kozłowska. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, cop. 2005. – 171, [1] s.
    Sygn.:  90603,  92141,  92142,  93833,  93834,  90604

  92. Zespół Downa / Elżbieta Maria Minczakiewicz. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. – 288 s.
    Sygn.: Czytelnia [376-056.36] 104811

  93. Zgrane nie-zgrane dziecko : pięćdziesiąt prostych ćwiczeń, które pomogą dziecku rozwijać się, uczyć i rosnąć / Joye Newman, Carol Kranowitz ; przekład Emilia Skowrońska. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017. – 120 stron.
    Sygn.: Czytelnia [159.922.7/.8] 115447

  94. Zrozum mnie : rozwój dziecka w wieku od 5 do 10 lat : przewodnik dla rodziców i nauczycieli / Małgorzata Taraszkiewicz, Zuzanna Taraszkiewicz. – Słupsk ; Warszawa : Wydawnictwo Dobra Literatura, 2019. – 351, [1] strona.
    Sygn.:  120212,  120465

  95. Zrozumieć autyzm : przewodnik dla rodziców / Katrina Williams, Jacqueline Roberts ; przekład Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, coptright © 2019. – 270 stron.
    Sygn.:  118574

  96. Zrozumieć dziecko z nadpobudliwością psychoruchową : poradnik dla rodziców i nauczycieli / Paul Cooper, Katherine Ideus ; [tł. Oleg Licholet]. – Warszawa : Wydaw. Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2001. – 164 s.
    Sygn.:  80062

  97. Zrozumieć i leczyć dzieci nadpobudliwe : poradnik dla rodziców / Bernd Mumbach ; przekł. [z niem.] Magdalena Labiś. – Kraków : Wydawnictwo WAM, 2006. – 190, [1] s.
    Sygn.:  95821,  95822

  98. 100 pomysłów jak lepiej radzić sobie z ADHD / Francine Lussier ; przekład: Katarzyna Panfil. – Wydanie I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. – 211 stron.
    Sygn.:  120473

  99. 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej / Tara Delaney ; [przekł. Emilia Skowrońska]. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2016. – 198, [1] s.
    Sygn.: Czytelnia [615] 113821

  100. 5 największych problemów u dzieci : poradnik dla nauczycieli, wychowawców i rodziców / Dorota Nosowska, Renata Kreczman-Madej. – Warszawa : Arystoteles – Przedsiębiorstwo Wydawniczo-Handlowe, 2010. – 400 s.
    Sygn.: Czytelnia [159.922.7/.8] 104739

  101. 50 gier i zabaw, które pomogą dzieciom poskromić ADHD / Patricia Quinn, Judith M. Stern ; il. Kate Sternberg ; [przekł. z ang. Sławomir Stodulski]. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2011. – 88 s.
    Sygn.: Czytelnia [159.922.7/.8] 110046