WSPOMAGANIE EDUKACJI

Inne

Gry edukacyjne – wybór ze zbiorów Biblioteki

edgard-kieszonkowce-quizowe-wiesz-ze-nic-nie-wiesz-quizy-karciane-b-iext53715068

Kieszonkowce dla młodzieży i dorosłych: Wiesz, że nic nie wiesz

Kieszonkowiec wiedza powszechna "Tęgi umysł" to wciągający quiz karciany dedykowany dla młodzieży i dorosłych, który w jednej talii kart mieści, aż 162 podchwytliwe pytania quizowe z wiedzy powszechnej. Quiz zapozna nas z ciekawostkami z takich dziedzin jak: historia i polityka, fizyka, chemia i astronomia, literatura, sztuka i architektura, muzyka, film, biologia i medycyna oraz technika.

pol_pl_IQ-Quiz-Wiem-wszystko-GRANNA-00151-12282_1

Quiz Wiem wszystko

Quiz to zabawa w zadawanie pytań. "Quiz wiem wszystko!" zawiera kilkaset pytań dotyczących najprzeróżniejszych dziedzin i tematów. Quiz to świetna zabawa na wiele okazji. Możecie się w nią bawić w szkole, na dziecięcym przyjęciu, na kolonii albo z mamą i tatą w domu. Połowa kart to ilustracje zagadki. Trzeba odgadnąć jakie przysłowie pokazuje obrazek. Można po prostu wybrać jedną z zaskakujących odpowiedzi, albo zorganizować grę w kalambury i spróbować zainscenizować sens przysłowia.

png

Odkrycia: poznać i zrozumieć siebie

Ekscytująca gra planszowa dla dzieci, młodzieży i dorosłych, uczy akceptacji i tolerancji, pomaga zrozumieć i poznać siebie, odkryć w sobie empatię, poprawić komunikację interpersonalną, rozwinąć umiejętność uważnego słuchania, świadomego komunikowania.

1017867o

Colorio

"Colorio" to pełna emocji gra rodzinna, w której dobra pamięć, logiczne myślenie oraz gotowość do podejmowania ryzyka są kluczem do zwycięstwa. Gracze przemieszczają białe korki na planszy odkrywając i zakrywając w ten sposób kolorowe pola. Starają się zapamiętać kolory zakrywanych pól. Jeżeli gracz, zdejmując korki z planszy, odkryje piąte pole w tym samym kolorze, odpada z gry. [https://www.rebel.pl].

cortex_wyzwania

Cortex: wyzwania

Gracze rywalizują ze sobą, szybko zgadując odpowiedzi na 8 rodzajów wyzwań, które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu. Za prawidłowe odpowiedzi otrzymują części układanki, a pierwsza osoba, która zdobędzie wszystkie 4 części i ukończy swój obrazek mózgu, zostanie zwycięzcą.

domek-gra-planszowa

Domek

W ciągu dwunastu rund zbierzesz tyle kart, by zapełnić swoją planszę pokojami, wybrać kolor dachu i znaleźć miejsce na stylowe lub praktyczne dodatki, tworząc tym samym niepowtarzalny "Domek" z charakterem. Na koniec gracze porównują swoje dzieła i zliczają punkty za funkcjonalność, dobry projekt, jakość dachu i wykończenie całości.

31628_1

Quiz sport

"Quiz sport : mini" - to gra i zabawa, w trakcie której uczestnicy odpowiadają na pytania dotyczące sportu. Na 49 kartach jest 196 pytań i 588 wariantów odpowiedzi w 4 kategoriach - "zasady gry", "sport polski", "sport światowy", i "historia sportu". "Quiz sport : mini" to atrakcyjna i emocjonująca rozrywka dla całej rodziny, a jej uczestnicy mogą w czasie zabawy poszerzyć swoje informacje o tematyce sportowej.

768x768_product_media_9001-10000_kalejdoskop_emocji_dla_mlodziezy_1

Kalejdoskop emocji dla młodzieży

"Kalejdoskop emocji dla młodzieży" to gra towarzyska, polecana uczniom starszych klas szkoły podstawowej i młodzieży. Gra posiada dwa warianty rozgrywki, które w przyjemny sposób uczą rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji oraz zachęcają do wnikliwych obserwacji. "Kalejdoskop emocji" uczy empatii, tolerancji, właściwych relacji interpersonalnych, uwrażliwia na drugiego człowieka. Gra wyzwala pozytywne emocje, pobudza wyobraźnię oraz stymuluje umiejętność myślenia przyczynowo/ skutkowego. Uczestnicy zabawy ćwiczą spostrzegawczość, koncentrację uwagi i pamięć. Gra rozwija umiejętności werbalne, a także pomaga w rozumieniu sensu informacji podawanych w formie uproszczonych rysunków, symboli.

Kalejdoskop-Emocji-Junior-Emocje-Gra-Edukacyjna_[20003]_1200

Kalejdoskop emocji: junior

"Kalejdoskop emocji junior" to gra towarzyska, polecana starszym przedszkolakom i uczniom klas I-III. Gra posiada dwa warianty rozgrywki, które w przyjemny sposób uczą rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji oraz zachęcają do wnikliwych obserwacji. "Kalejdoskop emocji" uczy empatii, tolerancji, właściwych relacji interpersonalnych, uwrażliwia na drugiego człowieka. Gra wyzwala pozytywne emocje, pobudza wyobraźnię oraz stymuluje umiejętność myślenia przyczynowo/ skutkowego. Uczestnicy zabawy ćwiczą spostrzegawczość, koncentrację uwagi i pamięć. Gra rozwija umiejętności werbalne, a także pomaga w rozumieniu sensu informacji podawanych w formie uproszczonych rysunków, symboli. Gra stymuluje komunikację werbalną. Budzi u dziecka wiarę we własne możliwości oraz wyzwala popzytywne emocje.

png (1)

Góra uczuć: gra terapeutyczno-edukacyjna

"Góra Uczuć" jest narzędziem terapeutyczno - edukacyjnym, przeznaczonym dla psychologów, pedagogów, psychoterapeutów a także rodziców, którzy chcieliby lepiej poznać swoje dzieci. Ma pozwolić graczom na dzielenie się swoimi doświadczeniami, emocjami i spostrzeżeniami w bezpieczny sposób. Gra bazuje na zdaniach niedokończonych, ćwiczeniach stymulujących wyobraźnię, zadaniach z zakresu komunikacji interpersonalnej, ćwiczeniach oddechowych. Gra" Góra Uczuć pozwala na zapoznanie się ze światem dziecka, odkrywa jego schematy myślenia, pokazuje jak radzi sobie ze współpracą i komunikacją w grupie. Może być dobrym wstępem do dalszej rozmowy, zajęć psychoedukacyjnych czy psychoterapii.

png (3)

Łamacz lodów: wiek: 6-12 lat. Karty z serii Rozwiązywanie Problemów

52 karty i 52 zaskakujących pytań! Co lubisz robić w deszczowy dzień? - napisz, opowiedz, namaluj! Co wolisz rower czy komputer? Jaki powinien być idealny tata? Integracja i zabawa poprzez grę karcianą przeznaczoną dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Uczy rozmowy o emocjach, aktywnego słuchania, wypowiadania się na różne tematy. Terapeucie/nauczycielowi pozwala na lepsze poznanie dzieci i integrację grupy. Doskonała na pierwsze dni w nowej grupie! Mogą być z powodzeniem stosowane w trakcie zajęć psychoedukacyjnych, zajęć socjoterapeutycznych, szkoleń czy rodzinnych spotkań.

png (2)

Łamacz lodów: wiek: 12+. Karty z serii Rozwiązywanie Problemów

50 kart i 50 zaskakujących pytań! O czym myślisz, kiedy nie możesz zasnąć? Jak widzisz swoje życie za 10 lat? Co sprawia, że się uśmiechasz? Integracja i zabawa poprzez grę karcianą przeznaczoną dla uczniów powyżej 12 lat. Uczy rozmowy o emocjach, aktywnego słuchania, wypowiadania się na różne tematy. Terapeucie/nauczycielowi pozwala na lepsze poznanie dzieci i integrację grupy. Doskonała na pierwsze dni w nowej grupie! Mogą być z powodzeniem stosowane w trakcie zajęć psychoedukacyjnych, zajęć socjoterapeutycznych, szkoleń czy rodzinnych spotkań.

G 556

Emotki: gra o emocjach

Jak wygląda radość, znudzenie i zaskoczenie? Czym różni się strach od smutku czy podniecenia? Raz nie możecie powstrzymać się od śmiechu, innym razem czujecie złość. Każdego dnia towarzyszą wam różne emocje i uczucia. Nauczcie się je rozpoznawać i nazywać razem z grą "Emotki". Poznacie: zadowolenie, radość, podniecenie, smutek, rozpacz, złość, wściekłość, znudzenie, wstyd, przerażenie, miłość, zmęczenie, wstręt, oszołomienie, zamyślenie, nieśmiałość ból, pogarda, wzruszenie, zaskoczenie.

nasza-ksiegarnia-gra-towarzyska-gra-na-emocjach-b-iext47147437

Gra na emocjach

"Gra na emocjach" to doskonała okazja do rozwijania umiejętności komunikacyjnych, kształtowania empatii, poznawania określeń związanych z emocjami i uczuciami.

500_500_productGfx_ec29e858ea7b30f7df3253d659d66b26

Bezpieczna podróż: Kto pierwszy dotrze do celu? Quiz edukacyjny

Popisz się znajomością znaków drogowych i zasad ruchu ulicznego. Pokonaj swoich przeciwników i jako pierwszy przekrocz linię mety. Układanka zapewni doskonałą zabawę oraz pomoże rozwinąć wiedzę o przepisach ruchu drogowego. Gra przeznaczona jest dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

1

Karta rowerowa

Czy wiesz, z jaką prędkością możesz jeździć na rowerze? Czy wiesz, co to są odblaski? Dlaczego powinieneś jeździć w kasku? Czy możesz jeździć rowerem po autostradzie? W grze znajdziesz odpowiedzi nie tylko na te pytania, ale także na wiele innych. Dzięki temu śpiewająco zdasz egzamin na kartę rowerową.

2

Dzieci kontra Rodzice: Quiz o naszym domu

Czy znasz swój dom? Kto najdłużej bierze prysznic? Gdzie trzymamy skarpety? Czy mamy śrubokręt? Wesołe pytania dostarczą zabawy całej rodzinie oraz pozwolą lepiej poznać dzieciom swoje mieszkanie. W grze znajdziecie pytania przygotowane specjalnie dla dzieci i dla rodziców.

3

Dzieci kontra Rodzice: Dobre maniery

Kto pierwszy podaje rękę? Kiedy mówimy "Dzień dobry!"? Kiedy należy zdejmować buty? "Dobre maniery" to wesoła gra, dzięki której dowiecie się wielu ciekawych rzeczy o dobrych manierach w różnych sytuacjach życiowych. W grze znajdziecie zabawne pytania specjalnie opracowane dla dzieci i rodziców.

5

Dzieci kontra Rodzice: Polskie zwyczaje

Co robimy w Prima Aprilis? Czy podkowa przynosi szczęście? Wiele zabawnych pytań rozbawi Was oraz przypomni o polskich świętach i najciekawszych zwyczajach. Dzieci rywalizują z rodzicami. W grze znajdziecie pytania przygotowane specjalnie dla dzieci i dla rodziców.

4

Dzieci kontra Rodzice: Czego o sobie nie wiecie

Jak dobrze rodzice znają dzieci, a jak dzieci znają rodziców? Dynamiczna gra rodzinna, w której dzieci i rodzice odpowiadają na wiele zabawnych pytań dotyczących ich codziennego życia. W grze znajdują się pytania opracowane specjalnie dla dzieci i dla rodziców. A czego Wy dowiecie się o sobie?

6

iKNOW Junior: gra edukacyjna inna niż wszystkie

"iKnow Junior" został opracowany w oparciu o współczesne teorie pedagogiczne. Promuje ścisłe myślenie, nie zapominając o twórczej wyobraźni. Różnorodność zadań (20 kategorii) sprawia, że gra nie nuży i dzieci chcą do niej wracać. Grając, poznają radość odkrywców! Uczą się również kooperacji, wykonując pewne zadania we współpracy z innymi. Jednocześnie przez cały czas trwania gry dzieci pogłębiają swoją wiedzę o świecie. Gry planszowe to świetny sposób na przyswojenie przez dzieci wielu istotnych życiowo kompetencji. Uczą poszanowania reguł. Ukazując fakt, że wszystko ma swoją kolej, kształtują cierpliwość. Pokazują, co to zdrowa konkurencja, ale także rozwijają umiejętność współpracy i przegrywania. iKnow Junior daje to wszystko, a do tego sporą porcję wiedzy!

7

Pentago: genialnie zakręcona gra logiczna

"Pentago" to gra logiczna , światowy bestseller, która zdobyła kilkanaście nagród, w tym prestiżową Mensa Select. Gracze na przemian układają na planszy po jednej kuli w swoim kolorze. Wygra gracz, który jako pierwszy ułoży pięć swoich kul w jednym rzędzie. Wydaje się łatwe? Tylko pozornie - po każdym ułożeniu kuli gracz obraca jedną z czterech ruchomych części planszy o 90 stopni!

8

Bambusowe mini gry - samotnik

Gra dla jednej osoby. Celem gry jest pozostawienie jednego pionka na środku planszy. 1. Na początku gry wszystkie pionki należy rozłożyć na planszy, a pośrodku pozostawić jedno puste pole. (W grze wykorzystuje się wszystkie pionki poza jednym, który służy jako pionek zastępczy.) 2. Pionki można poruszać do przodu, do tyłu, w prawo lub w lewo, zawsze przeskakując nad jednym innym pionkiem. Nie wolno przeskakiwać na skos. Pionek, nad którym wykonano skok, należy usunąć z planszy. 3. Należy poruszać się pionkami tak długo, dopóki na planszy nie pozostanie tylko jeden pośrodku planszy.

8

Bambusowe mini gry - kółko i krzyżyk

Gra dla 2 osób, jeden z graczy ma do dyspozycji 5 pionków drugi 4. Celem gry w kółko i krzyżyk (nazywanej również angielskim młynkiem) jest ułożenie rzędu z trzech pionków z takim samym symbolem. Jeden z graczy ma do dyspozycji 4 pionki z symbolem krzyżyka a drugi 5 pionków z symbolem kółka i on zawsze rozpoczyna rozgrywkę. Gracze kolejno układają pionki na planszy. Zwycięża gracz, któremu uda się ułożyć nieprzerwany rząd trzech swoich pionków. Jeżeli żadnemu z graczy nie uda się ułożyć w rzędzie swoich symboli, gra kończy się remisem.

8

Słowny Ninja: słowna gra karciana na całej rodziny

Słowny Ninja to karciana gra słowna dla całej rodziny! Gra posiada pięć bardzo różnorodnych wariantów - każdy znajdzie coś dla siebie! Szybka, prosta, emocjonująca i wciągająca gra.