NOWOŚCI

Zbiory graficzne

LISTOPAD 2020

Twórcze podróże plastyczne : wykorzystanie sztuki w terapii i arteterapii

Sygnatura: G 1022

Publikacja to zaproszenie do zabawy plastycznej zarówno młodszych, jak i dorosłych odbiorców. Zawiera ona propozycje różnorodnych aktywności plastycznych od malowania, rysowania, tworzenia na płaszczyźnie, poprzez komponowanie przestrzenne z łatwo dostępnych materiałów, do tworzenia drobnych przedmiotów o charakterze użytkowym. Druga część zawiera zbiór szablonów formatu A4 i A3 do wykonywania kolorowych witraży. Książka może być źródłem inspiracji dla nauczycieli, terapeutów, rodziców oraz kreatywnej młodzieży. Przyda się również w trakcie zajęć z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi problemami edukacyjnymi i z niepełnosprawnościami.

 

Uczę się samodzielności : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Cz. 1, Samoobsługa

Sygnatura: G 1023

Prezentowane karty pracy składają się z działów: budowanie własnej tożsamości, jedzenie, ubieranie się, higiena osobista, potrzeby fizjologiczne, sygnalizowanie samopoczucia.

PAŹDZIERNIK 2020

Pokazuję, co czuję : ćwiczenia rozwijające umiejętność rozpoznawania oraz nazywania uczuć i emocji

Sygnatura: G 1018

Pokazuję, co czuję to uniwersalna pomoc, po którą można sięgnąć zarówno w gabinecie terapeutycznym, podczas zajęć przedszkolnych czy wczesnoszkolnych, jak i w trakcie zabawy w domu. Publikacja składa się z 26 dwustronnych kart ze zdjęciami osób wyrażających różne uczucia oraz z książeczki zawierającej kilkanaście propozycji zabaw z kartami, które można wykorzystywać na wiele sposobów, dostosowując poziom trudności poleceń do wieku i możliwości rozwojowych swoich podopiecznych. Zabawy służą przede wszystkim poznawaniu emocji, nauce ich nazywania, akceptowania, wyrażania i radzenia sobie z nimi, a także rozpoznawania uczuć innych osób. Dziecko podczas zajęć z kartami rozwija również umiejętność koncentracji, pamięć, percepcję wzrokową i spostrzegawczość. Uczy się, a jednocześnie dobrze się bawi: odgrywa różne role, mówi językiem uczuć, wymyśla niezwykłe historie i rozwiązuje zagadki. W trakcie zabaw o uczuciach bez wątpienia samo doświadczy wielu z nich.

Kolor : pomoce terapeutyczne dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

Sygnatura: G 1019

Seria “Rozpoznaję Cechy” opracowana została dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim. Może być wykorzystywana przez nauczycieli i terapeutów podczas zajęć w placówkach lub w czasie terapii indywidualnej w domu, a także przez rodziców i bliskich na co dzień opiekujących się tymi dziećmi. Zaletą publikacji z tej serii jest to, że dorosły wybiera liczbę i rodzaj kartoników, których użyje na zajęciach, dzięki czemu jedną publikację może wykorzystać w pracy z podopiecznymi z różnym poziomem niepełnosprawności intelektualnej: od lekkiej do głębokiej. W prezentowanej teczce znajdują się pomoce pomagające kształtować u dziecka pojęcie koloru oraz ćwiczyć rozróżnianie jedenastu podstawowych barw: czarnej, białej, szarej, niebieskiej, fioletowej, różowej, brązowej, żółtej, pomarańczowej, zielonej i czerwonej. Dodatkowo dziecko ćwiczy percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, spostrzegawczość i rozpoznawanie kształtów.

WRZESIEŃ 2020

Logosyczaki przedszkolaki : ćwiczenia i zabawy logopedyczne wspierające prawidłowy rozwój mowy dziecka

Sygnatura: G 1009

Publikacja “Logosyczaki przedszkolaki” zawiera ćwiczenia i zabawy logopedyczne wspierające prawidłowy rozwój dziecka. Publikacja została przygotowana w sposób umożliwiający korzystanie z poszczególnych kart w dowolnej kolejności, pod kątem zajęć indywidualnych lub też w małej grupie. 

To zestaw kart pracy usprawniających rozwój dziecka przedszkolnego poprzez zabawę w następujących obszarach: motoryka mała
 i duża, ćwiczenia oddechowe, motoryka artykulacyjna, ćwiczenia słuchu fonematycznego, usprawnianie percepcji słuchowej
 i wzrokowej oraz koncentracji i pamięci, praca w obrębie samogłosek: a, o, u (ó), e, i, y, ą, ę, wywoływanie poprawnych wzorców artykulacyjnych głosek, utrwalanie w obrębie grupy syczącej: s, z, c, dz, utrwalanie głosek w izolacji, nagłosie, śródgłosie, wygłosie, sylabie, wyrazie, zdaniu, powtarzanie krótkich tekstów rymowanych, ćwiczenia usprawniające analizę i syntezę słuchową, rozszerzanie słownika, ćwiczenia grafomotoryczne.

Moje sylabki w przedszkolu : sylaby do pracy w grupie : samogłoski + sylaby z: P, M, B, L, W, T, D, S, Z, K, G, J, N

Sygnatura: 984

Sylaby do pracy w grupie to obszerny zestaw kart doskonale sprawdzający się podczas grupowej nauki czytania w przedszkolu,
jak i indywidualnej pracy stolikowej i domowych zabawach. W pudełku znajduje się 196 kart z sylabami (samogłoski + paradygmaty
z 14 spółgłoskami: P, M, B, L, F, W, T, D, S, Z, K, G, J, N). 

Karty zostały zaprojektowane tak, by były praktyczną pomocą w pracy w grupie przedszkolnej – zastosowano optymalny format oraz dużą czcionkę. Obok sylab umieszczono rysunki, które łączą się tematycznie w pary – to dodatkowy element zachęcający do zabawy
 i ułatwiający naukę czytania.